Munters stärker sin position på den amerikanska marknaden

Bidrar med upp till 40 procent i energibesparingar för livsmedelsbutiker

Munters meddelar att man under de senaste 12 månaderna har ingått tre strategiska avtal med ledande amerikanska livsmedelskedjor.

Avtalen ligger i linje med Munters strategi om att stärka sin position i USA samt att fånga den trend där kunderna är angelägna om att övergå till mer avancerade och energieffektiva lösningar.

Samtliga tre avtal omfattar implementering av systemet DOAS, Dedicated Outdoor Air System, som är en energieffektiv teknologi för takventilation. Ett av avtalen innefattar ett tvåårskontrakt som behandlar utomhusluft för mer än 60 butiker tillhörande den näst största lågprisåterförsäljaren i USA.

– Dessa nya partnerskap bevisar efterfrågan på våra lösningar på den amerikanska marknaden, samt att vi är väl positionerade för fortsatt tillväxt i attraktiva segment. Vårt DOAS-system erbjuder den mest energieffektiva lösningen tillgänglig på marknaden idag, vilken bidrar med upp till 40 procent i energibesparingar för livsmedelsbutiker jämfört med luftkonditioneringssystem, säger Scott Haynes, President Munters Business Area Air Treatment.