General Motors India planerar att lansera en rad olika mini-lastbilar och personbilar tillsammans med kinesiska SAIC om två år.
Bolaget planerar att lansera två mini-lastbilar och tre passagerarfordon i Indien, som skulle säljas under varumärket Chevrolet, sa General Motors Indias Karl Slym vid en presskonferens.
- Lätta kommersiella fordon i Indien kommer att öka med 24 procent i genomsnitt under de kommande tre-fyra åren, sa Slym.
Ungefär hälften av alla kommersiella fordon som säljs i Indien är lätta lastbilar, där Tata Motors har en dominerande närvaro på nästan 90 procent av marknaden.
Efterfrågan på lätta lastbilar drivs av den snabba ekonomiska tillväxten i Indien.
Fler företag är på väg in i detta segment, som bruksfordonsföretaget Mahindra & Mahindra som lanserade sin Gio mini-lastbil förra året för att konkurrera med Tatas.
Japans Nissan har ett samriskföretag med inhemska Ashok Leyland att göra lätta lastbilar - och även Daimler AG kommer att göra lätta lastbilar. De kommer göras vid lastbilsfabriken i södra Indien.