Saab Automobil väljer nu att storsatsa på den sydamerikanska marknaden. Företaget letar nu efter affärspartners som ska representera företaget i Argentina och Brasilien.
Saab gör den största satsningen på mycket länge i och med sin nya 9-5 sedan och även den kommande 9-4X Crossover. Därför försöker nu företaget expandera i Sydamerika.
Saab letar nu efter affärspartners för att representera varumärket i de sydamerikanska länderna Argentina och Brasilien. Rollen omfattar import och distribution av Saab-bilar och delar, inrättandet av ett nationellt detaljhandelsnät och marknadsstöd.
Saab är redan representerade i 53 länder världen över och de argentinska och brasilianska rekryteringarna, som kommer göras inom de närmaste tre månaderna, är en del av ett större expansionsprogram i den sydamerikanska regionen.
Som ett första steg i rekryteringsprocessen har Saab anlitat konsultföretaget API LLC, baserat i USA, som kommer att börja utvärdera potentiella kandidater för ett exklusivt distributionsavtal.