Note inviger ny fabrik i Torsby

Johannes Lind-Widestam, vd och koncernchef för Note. Foto: Note
Johannes Lind-Widestam, vd och koncernchef för Note. Foto: Note

Kontraktstillverkaren Note har invigt en ny produktionsläggning i Torsby med fördubblad produktionsyta. 

– Den nya fabriken i Torsby är ett tydligt exempel på hur NOTE investerar långsiktigt för att möta våra kunders ökande krav på leveranssäkerhet, kapacitet, teknisk spets och lokal produktion. Det här är en satsning som stärker både våra kunder och Sveriges industriella motståndskraft, säger Johannes Lind-Widestam, vd och koncernchef för NOTE, i ett pressmeddelande. 

Den nya anläggningen är byggd för hög automation och möjliggör ”större och mer avancerade uppdrag med ökad kvalitet och effektivitet”, enligt Note.
– Vi stärker vår position ytterligare inom samhällskritiska segment, skapar fler kvalificerade jobb och ökar regionens attraktionskraft, säger Karin Nichols, vd och platschef och fortsätter:

 – Torsby fabriken har lång erfarenhet av elektronik för krävande miljöer, vilket är centralt för försvars- och medicinteknik.


Fabriken i Torsby beskrivs som ”en nyckelkomponent” i Notes strategi för lönsam tillväxt. I en tid präglad ”av geopolitisk osäkerhet, leverantörsstörningar och ökade krav på lokal produktion spelar investeringar i närliggande och robust tillverkningskapacitet en allt viktigare roll”, betonar företaget.