Nu öppnar den nordiska elektronikkedjan Power sin e-handel i Sverige. ”Vi ser en tydlig trend i våra andra grannländer att e-handeln ökar och att många som handlar online vill hämta i butik. Vi kommer att satsa hårt på att skapa en lika bra köpupplevelse oavsett vilken kanal kunden väljer” säger Powers svenska vd Robert van Toor.
– Vårt mål är enkelt: Power ska utmana marknaden genom att öka konkurrensen och pressa priserna så att svenska kunder får ett bättre erbjudande och en bättre köpupplevelse, säger Powers svenska vd, Robert van Toor, som har ett långt förflutet i elektronikbranschen. Han har bland annat arbetat som telekomchef på Elgiganten och varit vd för Fujifilm i Norden.
Power är ett nordiskt bolag med huvudkontor i Norge. För ett år sedan öppnade Power i Danmark, där man också har egna butiker i Glostrup, Herlev, Odense, Frederiksberg Randers och Århus, och planerar att öppna fler. Nyligen drog bolaget gång i Finland och nu öppnar kedjan sin e-handel i Sverige på Power.se.
– Det vi gör nu är en smygstart. Under våren kommer vi att ägna oss åt att förbättra sajten, öka flexibiliteten kring leverans- och betalningsmöjligheter samt utöka utbudet, säger Robert van Toor.
Längre fram planerar man även att etablera egna butiker.