Genèves bilsalong blir starten på en ny era för Skoda Auto. Då lanserar den tjeckiska biltillverkaren en ny logotyp och en helt ny corporate design. Framtidens Skoda visualiseras av en konceptbil med den nya logotypen i grillen.
Skoda hoppas nu på bättre tillväxt och utöver det nuvarande produktsortimentet ska det ske med hjälp av ett nytt designspråk. Något som kommer synas på Skodas modeller från och med 2012 men som visas i form av en konceptbil redan under bilsalongen i Genève.
Skoda Auto har som mål att fördubbla den globala försäljningen från rekordåret 2010 (762 200 bilar) till 2018. I Sverige registrerade Skoda 12 512 fordon under förra året och på generalagenten Skoda Sverige ser man positivt på det ambitiösa målet.
Framtidens Skoda kommer att synas i all kommunikation runt varumärket, med ett nytt designkoncept i bilhallarna runt om i världen och inte minst med en ny logotyp. Den bevingade pilen som siktat framåt sedan 1926 är kvar i varumärket, men får en ny färgnyans för att uppfattas än mer distinkt och precis.